Blog – Akademia Kobiet

„W kobiecym klimacie” – show must go on!

by Akademia Kobiet |Lut 17, 2020 | Możliwość komentowania „W kobiecym klimacie” – show must go on! została wyłączona | blog

24 stycznia, o godzinie 18:00 w Ostrowieckim Browarze Kultury odbyło się inauguracyjne spotkanie projektu „W kobiecym klimacie”, nad którym Akademia Kobiet objęła stały patronat medialny. Spotkania organizowane są przez Świętokrzyską Grupę Mediową i jak informują Organizatorzy, „W kobiecym klimacie” to cykliczne wydarzenia adresowane do kobiet – prowadzących własną działalność, aktywnych zawodowo, realizujących wiele funkcji – od właścicielek dużych firm, po kobiety z pasją i podchodzące do życia z zaangażowaniem.”

Spotkanie, wystąpienia, recital

Polki są coraz bardziej świadome, tego jak rozwój osobisty wpływa na ich samopoczucie, życie zawodowe oraz prywatne. Spełniona kobieta, to szczęśliwa kobieta, stąd zrodził się pomysł cyklu dwunastu spotkań „W kobiecym klimacie”, dedykowanych paniom z Ostrowca Świętokrzyskiego i okolic, aby każda z nich, chętna do pracy nad swoim rozwojem mogła doświadczyć magii wzajemnej inspiracji.

Ponad dwieście kobiet z Ostrowca Świętokrzyskiego i okolic, spotkało się w jednym miejscu, aby doświadczyć wzajemnego wsparcia i motywacji oraz miło spędzić piątkowy wieczór.

Przepis na sukces wydarzenia wydaje się doskonale znany prowadzącej piątkowe spotkanie, energicznej, Monice Bieniek, realizującej się, jako dyplomowany coach, certyfikowany dietetyk, mentor i współzałożycielka projektu Mama Online. Wieczór podzielony był na dwie części, pierwszą rozwojową oraz drugą artystyczną i nastawioną na pogłębianie relacji.
Monika Bieniek zapowiadająca pierwszą z Prelegentek, Aleksandrę Klich, redaktor naczelną „Wysokich Obcasów".

Tematem przewodnim premierowego spotkania, w ramach cyklu, był „Kobieta i Sukces”, dlatego nie zabrakło osobowości, które inspirują i zapalają tysiące kobiet do działania! Zaproszono dwie motywujące kobiety sukcesu, aby ze sceny podzieliły się swoimi przemyśleniami dotyczącymi znaczenia słów „Kobieta i Sukces”. Pierwsza z nich, Aleksandra Klich, redaktor naczelna „Wysokich Obcasów”, kobiecego dodatku „Gazety Wyborczej” opowiadała m.in. o tym, jak ważne jest bycie szczerym samym ze sobą, przytaczając nieprawdopodobną historię Weroniki Rosati, która na łamach wspomnianego tytułu opowiadała o krzywdach wyrządzonych jej przez byłego partnera; postawa Pani Weroniki dodała otuchy wielu kobietom będącym w podobnej, jak ona wówczas relacji.

Drugą prelegentką była Monika Lichota, pomysłodawczyni i właścicielka marki Akademia Kobiet, która od lat wspiera i motywuje kobiety. Monika opowiadała o początkach i wyzwaniach przed jakimi stawała organizując pierwsze edycje Konferencji Akademii Kobiet oraz o najnowszych projektach, które miała przyjemność realizować. Jednym z nich był Kalendarz Charytatywny #silnakobietachallenge 2020, stworzony z myślą o pomocy niesionej przez Omenaa Foundation na rzecz dzieci z Ghany. Będące na spotkaniu kobiety otrzymały w prezencie ekskluzywny Kalendarz Charytatywny, ufundowany przez Edytę Ogłazę, Prezes Fundacji Kolorowe Motyle.
Monika Lichota, opowiadająca o rozwinięciu Akademii Kobiet i sile, którą Akademia wyzwoliła w tysiącach kobiet w całej Polsce, realizując coraz to nowe projekty uzupełniające sztandarowy event Akademii Kobiet - dwudniową Konferencję
Pod koniec spotkania, podczas części artystycznej wystąpiła Anna Loranty, lokalna artystka w towarzystwie muzyka, który akompaniował jej grając na gitarze. Duet wprawił publiczność w wyśmienity nastrój, łącząc dynamiczne melodie z klimatycznymi utworami znanymi z rozgłośni radiowych. Jak łatwo się domyślić, publiczność domagała się bisu. Artystka nie zawiodła!
Anna Loranty, doświadczona, lokalna artystka umiliła wieczór muzycznym recitalem

Zapraszamy na relację wideo z wydarzenia. Źródło: Świętokrzyska Grupa Mediowa.

Kolejny miesiąc, kolejne spotkanie

Już 28 lutego, w ostatni piątek miesiąca odbędzie się drugie z cyklu spotkań „W kobiecym klimacie”, które tym razem podejmie tematykę seksualności kobiet, nawiązując tym samym do święta zakochanych. „Bo we mnie jest seks”, tak zatytułowany wieczór dostarczy mnóstwo energii, motywacji i uśmiechu. Organizatorzy postarali się, aby na scenie było ciekawie, zapraszając do prelekcji takie osobowości, jak Alicja Długołęcka, dr n. hum., edukatorka seksualna, doradca partnerski, Tamara Pieńko – fotografka, artystka, portrecistka, założycielka i prezeska zarządu Fundacji SHE oraz Justyna Moraczewska, dziennikarka i stylistka od 20 lat związana z mediami dla kobiet. Na koniec spotkania „Bo we mnie jest seks”, odbędzie się prezentacja bielizny erotycznej MeSeduce i Lume di Luna.

Bądź z nami 28 lutego w Ostrowieckim Browarze Kultury!

Poznaj szczegółowy program wydarzenia „W kobiecym klimacie”, nad którym Akademia Kobiet objęła patronat medialny.

Kalendarz Charytatywny #silnakobietachallenge 2020 – wywiad z Joanną Przetakiewicz – bohaterką lutego

by Akademia Kobiet |Lut 11, 2020 | Możliwość komentowania Kalendarz Charytatywny #silnakobietachallenge 2020 – wywiad z Joanną Przetakiewicz – bohaterką lutego została wyłączona | blog

Joanna Przetakiewicz - Założycielka marki modowej La Mania, a także inicjatorka projektu Era Nowych Kobiet.

"Kobieta z wiekiem nie staje się przezroczysta, ale bardziej wyrazista."

Dlaczego zdecydowałaś się wziąć udział w charytatywnym projekcie kalendarz #silnakobietachallenge Akademia Kobiet i Omenaa Foundation?

Pomaganie innym jest fundamentem zmiany naszego świata na lepszy. Fundamentem budowania i rozwijania samej siebie. Poznawania ludzi i ich potrzeb.

Czym według Ciebie jest siła każdej kobiety? Co charakteryzuje silna kobietę?

Siłą każdej kobiety jest wiedzieć, czego się chce, zapoznać się ze swoimi marzeniami i starać się żyć z nimi w zgodzie. Siłą kobiety jest nieustanne rozwijanie siebie każdego dnia, z przyjemnością i lekkością. Siłą kobiety są dobre relacje z ludźmi, takie, które dają bezpieczeństwo i wytchnienie, ale też takie, które inspirują. To również umiejętność dbania o siebie, o swoją duszę i ciało.

Silna kobieta, to przede wszystkim kobieta szczęśliwa. Żeby nią być, należy zadbać o te trzy faktory szczęścia.

fot. Monika Szałek

Jakie mogłabyś dać rady kobietom, które dopiero rozpoczynają przygodę z własnym biznesem lub „utknęły” w jednym miejscu i trudno im zrobić kolejny krok?

Zrób mapę swoich marzeń. Nie marzeń rodziców, dzieci, męża, ale TWOICH. Wyobraź sobie siebie, kiedy już je spełnisz. Jak będziesz szczęśliwa, zadowolona i spełniona, gdy je osiągniesz. Potem zaplanuj drogę, którą chcesz tam dojść. Na koniec postaw pierwszy krok.

By osiągać szczęście, trzeba mnożyć sobie możliwości, a nie skracać tory.

Wizja Kalendarza zrodziła się z potrzeby przekazania wsparcia silnych osobowości ze świata biznesu i show-biznesu każdemu, kto potrzebuje motywacji, wiary w swoje możliwości, kto chce przekraczać granice, ale się boi. Zapraszając do współpracy doświadczone kobiety sukcesu, spełniające się zawodowo wierzymy, że nić kobiecej motywacji pozwoli wielu osobom rozwinąć skrzydła a w rezultacie osiągnąć swój cel.

Rozwój osobisty i zawodowy przynosi największą satysfakcję, gdy wraz z nim idzie w parze pomaganie innym. Te dwie idee, dzięki współpracy Akademii Kobiet oraz Omeny Mensah, inicjatorki i Prezes Fundacji Omenaa Foundation połączyły się tworząc Kalendarz #silnakobietachallenge. Cały dochód ze sprzedaży Kalendarza zostanie przekazany na szczytny cel i zasili konto Omenaa Foundation na rzecz rozwoju edukacji dzieci w Ghanie – a dokładnie na rzecz budowy miejsca, gdzie dzieci nie tylko będą miały dostęp do nauki, ale będą mogły czuć się bezpiecznie.

„Co spróbowałabyś zrobić, gdybyś wiedziała, że na pewno Ci się to uda?” – Regina Brett

by Akademia Kobiet |Sty 25, 2020 | Możliwość komentowania „Co spróbowałabyś zrobić, gdybyś wiedziała, że na pewno Ci się to uda?” – Regina Brett została wyłączona | Aktualności

Postanowienia noworoczne mają to do siebie, że pojawiają się równie szybko, co znikają. Mnóstwo kobiet planuje, jak schudnąć i rozpocząć odchudzanie od najnowszej, modnej diety, inne stawiają na bieganie i ćwiczenia w domu, zmianę fryzury, zmianę partnera, mieszkania, pracy a ostatecznie priorytetów.

A gdyby tak przemodelować postanowienia noworoczne i zacząć od końca, pomyśleć najpierw o priorytetach a później o sprawach najbardziej popularnych, czyli tych dotyczących powierzchowności i aspektów materialnych? Czy wtedy w ogóle podjęłybyśmy próby zmiany tak wielu elementów w swojej codzienności? Czy zmiana wówczas byłaby konieczna?

W świecie podporządkowanym prawom konsumpcjonizmu (postawa życiowa, która zakłada osiągnięcie szczęścia przez nabywanie mnóstwa rzeczy i korzystania z dużej ilości usług), gdzie coraz częściej ważniejsze jest „mieć”, nie „być” łatwo wpaść w ślepy zaułek prowadzący do zaburzeń psychicznych i fizycznych związanych z tempem życia i rosnącymi oczekiwaniami. Ale skąd biorą się te oczekiwania i dlaczego jesteśmy często na nie podatne? Czas wrócić do początku tekstu czyli wspomnianych priorytetów. Myśląc: postanowienia noworoczne, gdzie widzisz swoje JA? Jest tam miejsce dla Ciebie?

Zawalczenie o swoje wewnętrzne, prawdziwe, spokojne szczęście jest wiele więcej warte niż walka o nowe ciało, udowodnienie komuś, kogo niekoniecznie lubimy, czegoś, co wymaga od nas ogromnego wysiłku, czy kolejny wielko budżetowy zakup. Rozwój osobisty poprzez skupienie się na swoich wewnętrznych potrzebach, warsztaty, udział w konferencjach czy prelekcjach prowadzących do głębszych refleksji, pomoże nam zrozumieć, czego naprawdę w życiu pragniemy, czego nam brakuje i jak żyć pełnią życia, mimo wielu przeciwności losu. Na pewno znasz choćby jedną osobę, której życie dało popalić, a bije od niej ogromna życzliwość, radość a na twarzy gości uśmiech. To, co sobie postawisz za cel i jak zdecydujesz żyć, nie bacząc na okoliczności – jest Twoje i prowadzi do Twojego szczęścia.

Tytułowe pytanie, postawione w tym miejscu nabiera nieco innego znaczenia, prawda?

 „Co spróbowałabyś zrobić, gdybyś wiedziała, że na pewno Ci się to uda?”

Z całych sił życzymy Ci odważnych i śmiałych postanowień noworocznych prowadzących do rozwoju, szczęścia i spokoju! Byłoby nam bardzo miło, gdybyś podzieliła się z nami swoimi planami, abyśmy mogły wspólnie motywować się do rozwojowych aktywności.

Jesteśmy online na Facebooku: https://www.facebook.com/akademiakobietpl i Instagramie: https://www.instagram.com/akademia_kobiet/

Kalendarz Charytatywny #silnakobietachallenge 2020 – wywiad z Ingą Kamińską – bohaterką stycznia

by Akademia Kobiet |Sty 2, 2020 | Możliwość komentowania Kalendarz Charytatywny #silnakobietachallenge 2020 – wywiad z Ingą Kamińską – bohaterką stycznia została wyłączona | blog

Inga Kamińska - Bizneswoman, doradca zarządów do spraw rozwoju biznesu, doświadczony Dyrektor Generalny w firmach produkcyjnych i handlowych.

„Silne kobiety wiedzą, że problemy i porażki są naturalnym etapem w drodze do sukcesu, a nie końcem świata. Czerpmy z nich naukę, aby stawać się mądrzejszymi i silniejszymi”.

Dlaczego zdecydowałaś się wziąć udział w charytatywnym projekcie Kalendarz #silnakobietachallenge Akademia Kobiet i Omenaa Foundation?

Jest wiele powodów i nie wiem, który jest najważniejszy. Kilka dni przed telefonem od Moniki, czytałam wywiad z Omeną Mensah – czy przypadki się zdarzają?

Kiedy Monika zaproponowała mi udział w kalendarzu charytatywnym, w którym będą prezentowane sylwetki kobiet, które osiągnęły sukces, mogące stać się inspiracją i siłą dla innych kobiet, udowadniając samą sobą, że można zawahałam się przez chwilę.
Nie myślałam o sobie, jak o kobiecie sukcesu – przede mną jeszcze czas, na takie podsumowania, choć prawdą jest, że wiele z prowadzonych przeze mnie projektów zawodowych zamknęłam dużym powodzeniem i jeden najważniejszy prywatny projekt – projekt mama. To w oczach córki chcę widzieć inspirację i szczęście, to dla niej każdego dnia chce mi się chcieć.

 

fot. Monika Szałek

Zawsze zastanawiam się nad otrzymywanymi propozycjami i sytuacjami w jakich stawia mnie los. Życie to wyzwania, okazje, szanse i jeśli konsumujemy bezrefleksyjnie dzień za dniem, to coś mija bezpowrotnie.
Tym razem także przemyślałam projekt, co nie było trudnym i długotrwałym zajęciem wiedząc, że dotychczasowe inicjatywy prowadzone przez Monikę to szczytne projekty realizowane zawsze na najwyższym poziomie. Poza tym, Monika to wulkan energii i prowadzone przez nią projekty zawsze są dopięte na ostatni guzik. Jak pamiętam, zawsze działała z myślą o innych, a jej projekty charytatywne nie tylko wnosiły dużo dobrego dla osób na rzecz których były inicjowane, ale zataczały coraz szersze kręgi.
To był niewątpliwie argument na TAK. To jak z liderami w organizacjach, to bardzo ważne, kto nas prowadzi, jak wyznacza cele i jak dzieli się sukcesami z zespołem. Firmowanie projektu przez Omenę Mensah i Monikę Lichotę dawało gwarancję powodzenia. Rozważań dotyczących celu – charytatywny charakter, nawet nie podejmowałam, absolutnie i od samego początku – TAK.
Wierzę w to, że każdy z nas dostaje od życia talent, wiedzę, pieniądze itd., i powinien się dzielić tym z innymi. To taki odwieczny uniwersalny sposób na rozmnażanie dobra. Wierzę w inicjatywy podejmowane przez kobiety, w siłę i ich rozwagę działania, stąd pełna akceptacja dla projektu.

Jednym z celów projektu kalendarza, jest wsparcie dla kobiet, które szukają motywacji i wiary w możliwość osiągnięcia sukcesu. Jak pokazać w kalendarzu, w którym nie ma miejsca dla tekstu, co jest ważne, jak zainspirować, kiedy nie można opowiedzieć swoich historii? 12 kobiet w jednym kalendarzu, 12 różnych dróg, celów, motywacji i ​historii dojścia do miejsca, w którym ktoś oznaczył je mianem „Kobiet Sukcesu”. Wydaje mi się, że to co wspólne to marzenia, które spełniamy sobie same. Świadomie i odważnie, na przekór wszystkim niedowiarkom i sceptykom, idziemy do celu. Mimo trudności, jakie niewątpliwie każda z nas spotkała, tryskamy optymizmem, radością i wiarą, że najlepsze dopiero przed nami.
Perspektywa pojawienia się w Kalendarzu #silnakobietachallenge, wśród kobiet, które mogą być dla mnie inspiracją do działania, to nie powód, aby zastanawiać się nad decyzją, ale zaszczyt, zobowiązanie i oczywiście wielka przyjemność.

Czym według Ciebie jest siła każdej kobiety? Co charakteryzuje silną kobietę?

Siła to stan umysłu, to wiara w swoje przekonania i pewność obrania właściwej drogi w dążeniu do celu.
Silne kobiety mają poczucie własnej wartości, ale także, mimo świadomości swoich słabych stron, w pełni akceptują siebie takimi jakie są.
Siła kobiet tkwi w umiejętnym wykorzystaniu naszych cech wrodzonych, naszej emocjonalności i ukierunkowanie ich na tworzenie i budowanie (idei, zespołów, projektów), a nie na rozpamiętywanie problemów i „dzielenie włosa na czworo”.
Silne kobiety wiedzą, że problemy i porażki są naturalną częścią naszego życia, a nie końcem świata. Z porażek czerpmy naukę, by być jeszcze mądrzejszymi i silniejszymi.
Silne kobiety lubią siebie, rozwijają swoje pasje, spełniają swoje marzenia nie oczekując, że los im coś przypadkowo ześle.
To właśnie porażki kształtują nasze charaktery i kształtują nasze życie. Z perspektywy czasu, wdzięczna jestem losowi za wszystkie potknięcia i upadki, po których wstawałam silniejsza.

I ostatnia cecha, wydaje mi się szalenie istotna, silne kobiety pozwalają sobie czasem na bycie słabymi, pozwalają sobie pomagać i doradzać – wierząc, że wszędzie są ludzie, od których warto się czegoś nauczyć.

Jakie mogłabyś dać rady kobietom, które dopiero rozpoczynają przygodę z własnym biznesem lub „utknęły” w jednym miejscu i trudno im zrobić kolejny krok?

Kobiety przez swoją wrodzoną wrażliwość i emocjonalność, odbierają większość porażek do siebie, podczas gdy dany stan rzeczy nie wynika z rzeczywistości, ale z oczekiwań, jakie same przed sobą stawiały. Wychowane zostałyśmy w kulturze, gdzie pewność siebie to bezczelność, świadomość własnych umiejętności i wiedzy postrzegana jest, jak brak skromności, a otwarte artykułowanie swoich potrzeb i myśli to brak taktu, a czasem bezczelność czy bezwstydność. Tak więc w niskim poczuciu swojej wartości tkwimy w stworzonym przez innych dla nas świecie, w nadziei, że stanie się cud i ktoś znajdzie nas w tłumie podobnych osób i da szansę, spełni nasze marzenia.
Nic bardziej mylnego i destrukcyjnego – marzenia się nie spełniają, marzenia się spełnia!

Dajcie sobie prawo do błędu, uwierzcie w siebie, porażka, po której podnosimy się to krok w kierunku osiągnięcia celu.
Jeśli w ten sposób spojrzymy na potencjalne przyszłe problemy i komplikacje, to opancerzamy się w siłę działania, bo wiemy, że jeśli coś pójdzie nie tak, to po to by szybciej dojść do celu – inną drogą. Edison próbował 10.000 razy zanim wynalazł żarówkę – pytany o swoje porażki powiedział – „To nie były porażki. To było 10.000 kroków do sukcesu”.

Wiele osób, wskazując na ludzi, którzy odnieśli sukces mówi, że im się udało.
Nikomu w życiu jeszcze się nic nie udało.
Ludzie osiągają zakładane cele dzięki przemyślanym działaniom, ciężkiej pracy i podejmowanym wyzwaniom. Sukces to zaplanowana na kroki droga, która nie może być dziełem przypadku.
Skoro coś się komuś udało to znaczy, że nie będzie wiedział, kiedy zacznie to tracić w taki sam sposób, jak to osiągnął.

Jeśli do tej pory którejś z kobiet coś nie wyszło „nie udało się”, to należy się zastanowić, czy miało prawo się „udać”. Jeśli brak pożądanego efektu zdarzył się na którymś z etapów uprzednio zaplanowanej drogi, to szybko można zdiagnozować problem, przyczynę, działania (lub ich brak) jakie się na niego złożyły i szybko przeredagować działania i ruszać dalej do celu. Planowanie ułatwia weryfikację osiągnięć, ale także jeśli wyznaczamy sobie tzw. punkty kontrolne, to w pełni świadome już zdobytych osiągnięć, realizujemy cele w przekonaniu, że obraliśmy słuszny kierunek, ale jeśli sytuacja się zmieni, to nasz punk kontrolny da nam szansę, aby w porę dostrzec zagrożenie i zmodyfikować działania zgodnie z warunkami. Takie podejście daje pełną kontrolę nad naszym życiem, wyzwaniem, celem.

Ufajcie swoim przekonaniom, intuicji, wiedzy i nie dajcie sobie podcinać skrzydeł.
Doskonale tu pasuje cytat Coco Chanel – „Może się zdarzyć, że urodziłaś się bez skrzydeł, ale najważniejsze, abyś nie przeszkadzała im rosnąć”.
Każdy człowiek ma jedno życie, nikt za nas go nie przeżyje więc skąd przekonanie, że ktoś wie lepiej co dla nas najlepsze.
Nie odkładajcie niczego na później, życie jest dziś i należy się z niego cieszyć.
Emanowanie dobrą energią i myślami daje nam podwójną siłę do działania i pomaga zjednać życzliwych ludzi.

Wizja Kalendarza zrodziła się z potrzeby przekazania wsparcia silnych osobowości ze świata biznesu i show-biznesu każdemu, kto potrzebuje motywacji, wiary w swoje możliwości, kto chce przekraczać granice, ale się boi. Zapraszając do współpracy doświadczone kobiety sukcesu, spełniające się zawodowo wierzymy, że nić kobiecej motywacji pozwoli wielu osobom rozwinąć skrzydła a w rezultacie osiągnąć swój cel.

Rozwój osobisty i zawodowy przynosi największą satysfakcję, gdy wraz z nim idzie w parze pomaganie innym. Te dwie idee, dzięki współpracy Akademii Kobiet oraz Omeny Mensah, inicjatorki i Prezes Fundacji Omenaa Foundation połączyły się tworząc Kalendarz #silnakobietachallenge. Cały dochód ze sprzedaży Kalendarza zostanie przekazany na szczytny cel i zasili konto Omenaa Foundation na rzecz rozwoju edukacji dzieci w Ghanie – a dokładnie na rzecz budowy miejsca, gdzie dzieci nie tylko będą miały dostęp do nauki, ale będą mogły czuć się bezpiecznie.

Siła jest kobietą

by Akademia Kobiet |Lis 19, 2019 | Możliwość komentowania Siła jest kobietą została wyłączona | blog

Siła jest kobietą – takie hasło przyświecało szkoleniom, warsztatom i V edycji konferencji Akademia Kobiet.

Hashtag #silnakobietachallenge w weekend 16-17 listopada 2019 r. podczas V edycji Konferencji Akademia Kobiet stał się emocjonalną trampoliną wywołującą radość, uśmiech, wzruszenie, zapał do działania i pomocy!

W sobotni wieczór, podczas uroczystej Gali, pomysłodawczyni i właścicielka marki Akademia Kobiet Monika Lichota zaprezentowała najnowszy projekt Akademii Kobiet  – Kalendarz Charytatywny #silnakobietachallenge, zrealizowany we współpracy z fundacją Omenaa Foundation i gronem niezwykłych Partnerów.

Elegancki, drukowany kalendarz ścienny na 2020 r. będzie dla każdego przypominajką o sile kobiet oraz ich empatii wyrażonej w niesionej pomocy.

Wizja Kalendarza zrodziła się z potrzeby przekazania wsparcia silnych osobowości ze świata biznesu i show-biznesu każdemu, kto potrzebuje motywacji, wiary w swoje możliwości, kto chce przekraczać granice, ale się boi. Zaproszono do współpracy doświadczone kobiety sukcesu, spełniające się zawodowo, aby nić kobiecej motywacji pozwoliła wielu osobom rozwinąć skrzydła a w rezultacie osiągnąć swój cel. Na kartach Kalendarza wystąpiły:

  • Inga Kamińska: Bizneswoman, doradca zarządów do spraw rozwoju biznesu, doświadczony Dyrektor Generalny w firmach produkcyjnych i handlowych. Obecnie: Florentyna Sp. z o.o.
  • Joanna Przetakiewicz: Założycielka marki modowej La Mania, inicjatorka projektu Era Nowych Kobiet
  • Lidia   Kalita: Projektantka mody, właścicielka marki osobistej Lidia Kalita oraz założycielka Simple Creative Products
  • Magdalena Bezulska: Prezes zarządu Veolia Term S.A., członek zarządu Fundacji Veolia i założycielka stowarzyszenia Liderki Veolii
  • Dorota Soszyńska: Współwłaścicielka i dyrektor kreatywna firm Oceanic i L’Biotica
  • Katarzyna Wołek: Prezes Zarządu K&T Fashion Sp. z o.o.  oraz właścicielka marki VEZZI
  • Anna Lewandowska: Sportsmenka, trenerka, motywatorka, bizneswoman, wielokrotna mistrzyni świata, Europy i Polski w karate tradycyjnym, Prezes Olimpiad Specjalnych
  • Edyta  Ogłaza: Przedsiębiorca i Prezes fundacji Fundacja Kolorowe Motyle
  • Agnieszka Jastrzębska: Dziennikarka, właścicielka serwisu Jastrząb Post
  • Monika Lichota: Pomysłodawczyni i właścicielka marki Akademia Kobiet
  • Omenaa Mensah: Bizneswoman, osobowość telewizyjna, założycielka i Prezes fundacji Omenaa Foundation
  • Dorota Gardias: Dziennikarka i prezenterka telewizyjna, osobowość medialna

 

Rozwój osobisty i zawodowy przynosi największą satysfakcję, gdy wraz z nim idzie w parze pomaganie innym. Te dwie idee, dzięki współpracy Akademii Kobiet oraz Omeny Mensah, inicjatorki i Prezes Fundacji Omenaa Foundation połączyły się tworząc Kalendarz #silnakobietachallenge. Cały dochód ze sprzedaży Kalendarza zostanie przekazany na szczytny cel i zasili konto Omenaa Foundation na rzecz rozwoju edukacji dzieci w Ghanie – a dokładnie na rzecz budowy miejsca, gdzie dzieci nie tylko będą miały dostęp do nauki, ale będą mogły czuć się bezpiecznie.

Kalendarz #silnakobietachallenge ma format A2 dzięki czemu znajdzie swoje miejsce w każdej przestrzeni nadając jej elegancji i prestiżu. To również wspaniały pomysł na biznesowy prezent świąteczny!

Pamiętaj! Kupując ten Kalendarz – pomagasz!

Hotel Bania

by Akademia Kobiet |Paź 9, 2019 | Możliwość komentowania Hotel Bania została wyłączona | blog

Idealne miejsce na odpoczynek i spotkania biznesowe?

Wywiad z naszym nowym partnerem Akademii Kobiet

Hotel Bania ****

Hotel Bania, którzy znajduje się w pięknej i krajobrazowej Białce Tatrzańskiej w tym roku został naszym partnerem Akademii Kobiet.

Czterogwiazdkowy kompleks to odwzorowanie tego, co chcemy osiągnąć na naszej gali: najwyższą jakość, przyjemne wspomnienia i niezapomniane wrażenia.

Czym jest marka Bania?
Hotel Bania: Marka Bania mówiąc najkrócej mówić to kompleks hotelowo-termalno-narciarski, a zarazem najlepsze miejsce dla wypoczynku, od niedawna także z rozszerzoną ofertą dla biznesu. Miejsce, w którym stawiamy na czynny jaki i bierny wypoczynek, a wszystkie atrakcje są najdalej za rogiem.
Hotel Bania to idealne miejsce na spędzenie czasu z rodziną, współpracownikami, a także na samotny wypad, w którym spotkać można wielu ciekawych ludzi. Moc atrakcji, jaką zapewnia kompleks, gwarantuje przyjemnie spędzony czas, zarówno podczas odpoczynku jak i aktywnych zajęć, bez względu na porę roku.

Jak długo działacie na rynku?
Hotel Bania: Jako Hotel Bania **** Thermal & Ski od grudnia 2012, natomiast Bania, jako ośrodek narciarski sięga historią do pierwszej połowy lat ’80.
Już w 1981 roku powstał tu pierwszy wyciąg narciarski, a w kolejnych latach powstało ich jeszcze 7. Przez wszystkie lata kompleks rozwijał się w ekspresowym tempie, co zaowocowało coraz większą ilością turystów, którzy zachwyceni wracali do kompleksu Bania. Dziś to ogromny ośrodek z wieloma atrakcjami, w którym każdy znajdzie coś dla siebie.
Co Was wyróżnia?
Hotel Bania: Zdecydowanie kompleksowość i jakość usług. Hotel, termy, narty, oferta dla biznesu – wszystko zlokalizowane w jednym dużym ośrodku. Do tego góralska gościnność.

Co sprawia, że Hotel Bania jest wyjątkowy?
Hotel Bania: Jesteśmy w gronie liderów na rynku hoteli rodzinnych typu resort. Świadczą o tym obiektywne opinie na niezależnych portalach oraz dwukrotne zwycięstwo Best Ski Hotel in Poland podczas World Ski Awards. Nasza oferta wellness także się wyróżnia – jesteśmy najlepszym polskim hotelem SPA 2018 wg Gale Beauty Stars, posiadamy autorską linię kosmetyków, stworzoną przez właścicielkę hotelowego SPA.

Dlaczego zdecydowaliście się zostać partnerami Akademii Kobiet?
Hotel Bania: Z czysto biznesowego punktu widzenia uczestniczki Akademii znajdują się w gronie potencjalnych klientów. Kobiety o mocnej pozycji, business-owners, managerki, czy po prostu – kobiety biznesu. Chcemy im zaprezentować ofertę nowo otwartego Centrum Konferencyjnego Bania. Znamy swoje mocne strony i wiemy, że jedną z nich jest oferta wellnes&spa, która w połączeniu z nowymi ogromnymi możliwościami konferencyjnymi, stawia nas w pozycji jednego z najciekawszych miejsc do organizowania spotkań biznesowych w Polsce.
Z punktu widzenia społecznej odpowiedzialności biznesu wspieramy różne wartościowe przedsięwzięcia, także te, które promują siłę kobiecości. Zdarzyło nam się chociażby być partnerem jednego z wydarzeń w ramach projektu Marka Jest Kobietą organizowanego przez wydawnictwo Biznes na fali.


Jakie niespodzianki przygotowaliście dla naszych uczestniczek?
Hotel Bania: Niech niespodzianki pozostaną niespodziankami.


My jesteśmy ich bardzo ciekawe. A Wy?

Foods by Ann

by Akademia Kobiet |Paź 9, 2019 | Możliwość komentowania Foods by Ann została wyłączona | blog

Foods by Ann

Marki Foods by Ann raczej nie trzeba nikomu przedstawiać. Została stworzona w 2016 roku przez Annę Lewandowską, która skutecznie namawia Polki do prowadzenia zdrowego stylu życia. Jej pozytywna energia i siła do działania sprawia, że wszystkie kobiety chcą być takie jak ona. Właśnie dlatego nawiązaliśmy współpracę z marką Foods by Ann – mamy podobne wartości i również chcemy pokazać, że można żyć lepiej, zdrowiej i aktywniej. Ich produkty są ekologiczne i pozytywnie wpływają na nasze zdrowie, a co więcej, są niezwykle smaczne! Poniżej możecie przeczytać wywiad z przedstawicielem marki Foods by Ann, która w tym roku będzie towarzyszyć nam na tegorocznej Akademii Kobiet.

Dlaczego zdecydowaliście się zostać partnerem Akademii Kobiet?
Zostaliśmy partnerem Akademii Kobiet, ponieważ to inicjatywa idealnie wpisująca się w DNA marki Foods by Ann. Nasza misja, produkty, uświadamianie w kwestiach zdrowego żywienia mają na celu inspirowanie i aktywowanie społeczeństwa, w tym w dużej mierze kobiet. Wspieramy wiele kobiecych inicjatyw, ponieważ wierzymy w ich siłę i przesłanie, a partnerstwo z Akademią Kobiet traktujemy dodatkowo jako możliwość bliższego spotkania z naszymi klientkami, poznania ich potrzeb i sugestii.
Gdzie można znaleźć Wasze produkty?
Aktualnie produkty Foods by Ann można znaleźć w wielu kanałach sprzedaży. Od naszej strony internetowej, przez sieci handlowe, takie jak Rossmann, aż po wybrane sieci stacji paliw czy mniejsze sklepy.

Jakie niespodzianki przygotowaliście dla naszych uczestniczek?
Uczestniczki Akademii Kobiet zamierzamy zaskoczyć kilkoma przekąskami, które znajdą się w welcome packach. Liczymy na to, że dzięki nim przekonają się, iż świadoma dieta nie musi kojarzyć się wyłącznie z wyrzeczeniami oraz o tym, że istnieją równie smaczne alternatywy dla popularnych, ale szkodliwych słodyczy.

Czym jest marka Foods by Ann?
Marka Foods by Ann powstała w 2016 roku, a pomysł, aby ją stworzyć, zrodził się w kuchni Anny Lewandowskiej. Oferuje wartościową, naturalną żywność bez sztucznych dodatków. Produkty są zdrowszą alternatywą dla artykułów spożywczych dostępnych na rynku. Firma aktywnie promuje zdrowy styl życia, a jej artykuły spożywcze to synonim najwyższej jakości. Ich podstawą są pieczołowicie dobrane składniki i surowce, dzięki czemu odpowiadają nawet najbardziej wymagającym konsumentom.
Firma aktywnie promuje zdrowy styl życia i właściwe nawyki żywieniowe. Pokazuje, że zdrowe jedzenie może być pyszne i nie musi kojarzyć się z wyrzeczeniami.
Foods by Ann jest synonimem holistycznego, zdrowego podejścia do życia.

Co Wasza firma chce przekazać kobietom?
Misją Foods by Ann jest wskazanie właściwych nawyków żywieniowych oraz tworzenie produktów, które udowodnią, że zdrowe nie musi kojarzyć się wyłącznie z wyrzeczeniem.

Nowoczesne rozwiązania i ułatwianie życia – wywiad z firmą Sovrana

by Akademia Kobiet |Wrz 23, 2019 | Możliwość komentowania Nowoczesne rozwiązania i ułatwianie życia – wywiad z firmą Sovrana została wyłączona | blog

Nasz nowy partner, firma Sovrana to eksperci czystości. Ich innowacyjny projekt pralni samoobsługowych okazał się strzałem w dziesiątkę. Opowiedzą nam, dlaczego dołączyli do Akademii Kobiet i uwielbiają pracować z kobietami.

Firma Sovrana to nowy partner Akademii Kobiet. Ich zaangażowanie w swoją pracę i nieprzerwany rozwój firmy zwróciły naszą uwagę, dlatego postanowiliśmy zaprosić ich do współpracy. Sovrana już od 20 lat zajmuje się wyposażaniem wszelkiego rodzaju pralni, a od niedawna, jako pierwsi uruchomili pralnie samoobsługowe Speed Queen, które z dnia na dzień zdobywają coraz większą popularność. Niezawodność, innowacja oraz wysoka jakość to cechy, z którymi utożsamia się Sovrana.

Czym jest  innowacyjny projekt Speed Queen?

 Jakość, niezawodność i wydajność to cechy marki Speed Queen, dzięki którym w ciągu 100-letniej historii produkcji urządzeń pralniczych zyskała ogromną renomę na całym rynku pralni komercyjnych, a następnie również samoobsługowych. Speed Queen to jedyna na świecie globalna sieć pralni samoobsługowych. Można powiedzieć taki McDonald w pralnictwie 😊.

Jak długo działacie na rynku?

 Oficjalnym dystrybutorem i opiekunem projektu Speed Queen w Polsce jest firma Sovrana.  Od 20 lat uruchamiamy pralnie chemiczne, pralnie komercyjne wszelkich rozmiarów, a od lipca 2015 roku wprowadziliśmy zupełnie nowy projekt jedynej na świecie, globalnej sieci pralni samoobsługowych.

Pierwsze pralnie samoobsługowe pojawiły się w latach 70. ubiegłego wieku. Oglądając odcinek naszego kultowego filmu „Kochaj albo rzuć” z roku 1977, możemy zobaczyć naszych bohaterów podczas wyjazdu do Stanów, gdzie stoją już pod jedną z takich pralni.

W Europie sieć zaistniała dopiero w 2012 roku a w Polsce oficjalnie uruchomiliśmy pierwszą pralnie na Warszawskim Ursynowie w styczniu 2016 roku.

Co wyróżnia Waszą firmę?

Firma Speed Queen opracowała program „Pralnia pod klucz”, który pomaga klientom uruchomić własną pralnię samoobsługową, jednocześnie zapewniając jej rentowność i ochronę przed recesją. Speed Queen posiada wiedzę w zakresie wszystkich aspektów planowania, projektowania, wyposażania i prowadzenia pralni.

Pralnie Speed Queen charakteryzują się przede wszystkim bardzo nowoczesnym i estetycznym wyglądem. Zamontowane w nich urządzenia tj. pralki i suszarki to urządzenia przemysłowe, w których uzyskujemy bardzo wysoką jakość prania i suszenia, nieporównywalną do tej jaką mamy w pralkach domowych. Kolejnym atutem jest szybkość – pranie i suszenia trwa ok 1 godziny, w zależności jaki wybierzemy program.

Jakimi wartościami kieruje się Wasza marka?

Niezawodność, wydajność,  jakość i zadowolenie klienta – dzięki tym wartościom ludzie w coraz większej ilości państw doceniają korzystanie z pralni samoobsługowych, nawet w krajach takich jak Polska, gdzie nie ma tradycji prania poza domem i każda rodzina ma własną pralkę.

Jednym słowem – ułatwiamy życie społeczeństwu bez względu na ich wiek.

 

 

Co sprawia, że Speed Queen jest wyjątkowy?

 W pralni samoobsługowej pranie trwa krótko, jest wysokiej jakości, używamy ekologicznych i bardzo wydajnych detergentów.

W pralni można skorzystać z urządzeń o pojemności od 8 do nawet 18 kg. Ostatnio nasi nowi inwestorzy zdecydowali się nawet na pralki o ładowności 25 kg. Co to daje? Otóż klienci mogą zrobić dużo prania podczas jednego cyklu, albo wyprać duże gabaryty, np. koce czy narzuty.

Z pralni klient zabiera całkowicie wysuszoną odzież, ponieważ używamy profesjonalnych, delikatnych suszarek; ludzie którzy mają małe mieszkania lub rodziny wielodzietne mogą uniknąć w ten sposób kłopotliwego suszenia garderoby na balkonach czy kaloryferach.

Zalet jest znacznie więcej, ale wymieniam tylko te najważniejsze.

Z kolei dla właściciela pralni Speed Queen – to świetna forma zainwestowania pieniędzy o wysokiej stopie zwrotu oraz biznes, który nie wymaga zatrudniania pracowników!

Dlaczego zdecydowaliście się zostać partnerem Akademii Kobiet?

 W ciągu 20 lat funkcjonowania firmy SOVRANA, uruchomiliśmy kilkaset projektów pralniczych – zarówno małych pralni chemicznych, dużych przemysłowych pralni szpitalnych i hotelowych, a ostatnimi laty również pralni samoobsługowych. Wielokrotnie naszymi kontrahentami były Kobiety i to one właśnie charakteryzowały się niebywałą precyzją i dbaniem o najmniejsze szczegóły, aby finalnie usługi wykonywane przez ich pralnie były perfekcyjne.

Otrzymawszy propozycję zostania partnerem AK pomyśleliśmy, że to świetny pomysł i że to właśnie dla kobiet garderoba odgrywa bardzo ważną rolę. Kosztowna czy w inny sposób wyjątkowa, powinna jak najdłużej służyć, być w nienagannym stanie i pachnieć świeżością. Bo przecież „czyste jest piękne”.

Uznaliśmy, że dla Kobiet Sukcesu to może być dodatkowa i ciekawa możliwość inwestycyjna.

 

SOVRANA

Gdzie można Was znaleźć?

 Do tej pory uruchomiliśmy ponad 30 pralni samoobsługowych pod logiem Speed Queen,  m.in. w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Trójmieście, Wrocławiu, Rzeszowie, Lublinie, Częstochowie, Olsztynie, Poznaniu, a nawet w małych Chojnicach czy Pruszczu Gdańskim.

W samej Warszawie jest już 15 pralni samoobsługowych, a następne są w planach.

Pod koniec bieżącego roku, według naszych prognoz będzie uruchomionych już ponad 40 pralni na terenie całego kraju.

Jesteśmy jednak przekonani, że to dopiero początek naszej drogi, jest jeszcze wiele miast które nie mają dostępu do takiej usługi.

Jakie niespodzianki przygotowaliście dla naszych uczestniczek?

 Z racji tego, że nie wytwarzamy konkretnych produktów, które moglibyśmy wręczyć uczestniczkom Akademii, przygotowaliśmy miły upominek, które na pewno zapadnie uczestniczkom w pamięć i będzie przypominał o naszej marce.

„Siła jest kobietą” – czy utożsamiasz się z tym hasłem i co ono dla Ciebie oznacza?

 Zgadzam się z tym stwierdzeniem w 100%, w kobietach drzemie ogromna siła, to kobiety mają nadludzką siłę, wytrwałość, cierpliwość i precyzję w swoich przedsięwzięciach. Osobiście znam wiele kobiet sukcesu bezpośrednio związanych z naszą branżą i wszystkie dokładnie potwierdzają to tezę !

Siła Jest Kobietą! – Wywiad z dyrektorem marketingu KINO POLSKA S.A

by Akademia Kobiet |Lip 25, 2019 | Możliwość komentowania Siła Jest Kobietą! – Wywiad z dyrektorem marketingu KINO POLSKA S.A została wyłączona | Aktualności, blog

Żyć w zgodzie z naturą – ratujemy pszczoły z Dafi

by Akademia Kobiet |Lip 10, 2019 | Możliwość komentowania Żyć w zgodzie z naturą – ratujemy pszczoły z Dafi została wyłączona | blog

Celem Akademii Kobiet jest pokazanie, że warto żyć w zgodzie ze sobą. Dzisiaj chcemy Wam pokazać, że warto także żyć w zgodzie z naturą. Uczestniczyliśmy w otwarciu nowej inicjatywy firmy Dafi – „Naturalnie odpowiedzialni”, która ma na celu ochronę pszczół.

 

Bądźmy „Naturalnie odpowiedzialni”

Ogólnopolska inicjatywa „Naturalnie odpowiedzialni” powstała, by uświadamiać ludzi o zagrożeniach, na jakie narażone są pszczoły. Większość osób nie zdaje sobie sprawy, że działają na szkodę tym niezbędnym nam owadom. Naukowcy zgodnie twierdzą, że po 4 latach od wymarcia pszczół, nasz świat pogrąży się w chaosie.

Włączamy się w akcję z gwiazdami

14 czerwca 2019 roku właścicielka marki Akademii Kobiet, Monika Lichota była na otwarciu pasieki, którą Dafi stworzyło na terenie kieleckiej spółki Formaster Group. Postawiono tam 10 uli, które dały dom połowie miliona pszczół.  Mieszka tam łagodna i nierojliwa odmiana owadów  Buckfast. Pieczę nad nimi objał Mistrz Pszczelarstwa Krzysztof Antoszewski – specjalista z kieleckiego Oddziału Ligii Ochrony Przyrody.

Obecnie populacja tych owadów wciąż się zmniejsza, co jest bardzo niepokojące. Na szczęście wiele gwiazd przejęło się losem pszczół i promuje akcje związane z ich ochroną. To ważne, aby osoby, które są wzorem dla innych pokazywały, że warto angażować się w sprawy społeczne, które dotykają nas wszystkich.

Na spotkaniu spotkaliśmy takie osobistości jak:

  • Katarzyna Cichopek, która od lat jest naszą prelegentką, a na co dzień jest wspaniałą mamą i żoną, a z zawodu aktorką, tancerką, pisarką i psychologiem
  • Daniel Qczaj – trener i motywator
  • Damian Janikowski – brązowy medalista olimpijski

 

 

Jak możesz pomóc?

Na spotkaniu padły ważne słowa, o tym jak nieświadomie zatruwamy nasze środowisko, co przyczynia się do wymierania pszczół. Warto zwrócić uwagę jakich środków używamy do pielęgnacji naszego ogrodu – pestycydy oraz inne środki owadobójcze oddziałują także na pszczoły!

Ule powinny przypominać, że pszczoły na całym świecie wymierają, a każdy z nas powinien wykonać własny ruch, aby temu zapobiegać. Ponadto koniecznie musimy edukować społeczeństwo i nie traktować tych owadów jako intruzów, bądź agresorów – powiedział Mistrz Pszczelarstwa, Krzysztof Antoszewki.

W planach jest otwarcie kolejnej pasieki w Bilczy. W tym celu firma Formaster Group w mediach społecznościowych prowadzi akcję, która ma na celu uzyskanie środków na budowę pasieki. Za każde udostępnienie spotu proekologicznego firma płaci 1 zł.

Chcesz pomóc? Kliknij i udostępnij!

 

 

Pomoc naszym mniejszym braciom to pomoc całemu światu. Bądźmy świadomi swoich czynów i pomóżmy pszczołom – nie zabijajmy ich, niezależnie czy robimy to świadomie, czy nie. Wspólnie dbajmy o środowisko, a natura odpłaci się nam z nawiązką.

Spotkanie było niezwykle pouczające i mamy nadzieję, że takie miejsca będą pojawiać się w wielu miejscach w Polsce, a także na całym świecie.